fearforanimal

Direktlänk till inlägg 8 augusti 2012

Hur vi hjälper till!

Av Fia, Nora - 8 augusti 2012 17:53

Hej alla!

Jag och fia som har den här bloggen vi hjälper ju till på andra sätt än att bara sitta bakom datorn och bloggar!

Båda av oss har djur och bor på landet, så vi är ju väldigt djur intreserade! 


Men igår så gick vi ut på stan och dela ut lappar om hur man kan hjälpa djuren tex att äta vegetariskt 1 gång i veckan kan hjälpa många djur!

Vi fick mycket bra respons men även några som sa lite halv surt: nej någon annan dag. 

Min tanke på detta är när är någon annan dag? 


Vi fick lägga kort på många affärer där de sa att det skulle vara jätte bra! Det var en vi vart avisad från och det var en klädaffär!


Vi fick alla kort och affisher vi hängde upp från djurens rätt där vi beställde gratis matiral, gör det ni med och hjälp djuren!

Det kan ni göra genom att klicka på denna LÄNK 


på bilden här under ser ni hur fia gick läng vägen när vi skulle gå till en annan del i stan, hahah vad bilisterna kollade xD


 

Sorry för att bilden är sne min mobil ville inte helt sammarbeta!


Kramar Nora


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Fia, Nora - 6 september 2013 17:39

För att hjälpa djur kan man inte bara sattsa på djuren utan miljön med! Miljökvalitetsmålen, är mål på vad vi ska ha uppnått vid år 2020, tex inge övergödning eller så änkelt som frisk luft.    till detta vill jag ge er en video om detta och ni...

Av Fia, Nora - 7 februari 2013 16:22


För ett tag sedan fick vi en upp gift att skriva en insändar i skolan och jag valde ämnet ''varg hat''. Jag är ju en perrson som älskar vargarna och tycker vi ska ha vilda vargar kvar, till skilnad från min far så det kan bli stora diskutioner här ...

Av Fia, Nora - 8 januari 2013 16:46

Nu tänker ni nog vilken korkad överskrifit! Men det kommer faktist från videon jag tänkte visa er, som kommer vara länkad längs ner i detta inlägg. Men denna vido kan innehålla några starka bilder eller videoklip.  Vidare till innehållet. ...

Av Fia, Nora - 30 augusti 2012 07:03


Okej nu blir jag lite små sur när jag gick in på facebook och läste detta och ja han menar sinna skällande jackthundar som skulle ha skält på vargens revir:   Jägare: ''Ja blev inge släpp i morse. Var två som såg 2 vargar upp i mot där jag skul...

Av Fia, Nora - 28 augusti 2012 17:31

Jag har aldrig gillat cirkus och kommer aldrig att göra,  tycker det är fel att frakta djur så länge, sen så att de ska vara framför massa människor! Nu ser jag ju mer fel med det! Även om de är ute och går med elefanterna och tar väl hand om dem s...

Presentation


En liten blogg om åsikter om djur och hur vi behandlar dom!

Fråga mig

1 besvarad fråga

Omröstning

Är du vegitarian?
 Ja
 Nej
 Kommer bli
 har minskat ner på kött
 äter vegetariskt 1-3 gånger i veckan
 ja, fast äter fisk
 Äter ändast krav kött

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< Augusti 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards