fearforanimal

Direktlänk till inlägg 17 augusti 2012

Underhållning, Djurfighter!

Av Fia, Nora - 17 augusti 2012 00:23

Fia skrev tt inlägg om underhålning och jag tänker fortsätta på det ämnet och berätta lite om några olika underhålnings metoder människan har som djuren lider av!

 

Djurfighter:

Detta är när man släpper i hopp djur ur samma sort och låter dem slåss, ibland till döden eller tills ena djuret ger sig! Då är det vanlig att de är mycket skadade. Det kallas fäktning eller hetsning.

Allt detta är olagligt i Sverige!

 


Tuppfäktning

En ''sport'' då man släpper ihop två agresiva tuppar och satsar pengar, oftast har de satt extra sporrar på dem!

Man kan säga att de slåss med knivar (extrasporrarna)  

I blandannat SverigeStorbritannienFrankrike och USA.  Dock bara vissa delstater i USA!

Detta är väldigt popurlär i många länder i asien och latinamerika!

På väldigt poulära ställen finns det speciella tuppfäktningsarenor!

I videon längst ner ser ni tupp fäktning och hur de hetsar upp djuren!

 

Hingsthetsning

Som ni hör på namnet handlar det om hästar nu och jag måste säga att jag inte är så insatt i detta ämne!

Man släpper ihop två hingstar som slåss, ofta har man ett brunstigt sto i samma inhängnad, om jag inte mins fel satt hon fast och fick lätt själv några smällar!

Förr värka det vara en stor sport i Sverige, då man har hittat massa hälristningar, även under vikingatidenvar detta stort, det finns på ställen idag med men är mer sälltsynt är tex tuppfäktning!

 

hundhetsning/hundfäktning

I prinsip samma sak som tuppfäktning och hingsthetsning, dock blir hundarna tränade från att de är små att slås mot andra hundar, en vanlig ras är pittbull.

I USA är detta vanligt och ofta att de tar djur från illigala hundfäktnings ställen!

 

Kommer mer i morgon! 

Kramar Nora


En av alla tupp fäknings videor som finns:

 
 
Ingen bild

E

17 augusti 2012 10:49

Jag antar att någon av er två använder smink ibland, men använder ni smink som är testade på djur då? För många kända sminkmärken man hittar i affärerna är testade på djur, vilket också är djurplågeri. :)

Fia, Nora

27 augusti 2012 22:34

Det är sant att vi använder smink eller fia gör, men om du läser vårat inlägg om smink så vet du att vi inte använder djurtestat! Vi är väldigt nograna med det! ^^

http://fearforanimal.bloggplatsen.se/2012/06/19/8115216-smink/

 
Ingen bild

Hanna

22 augusti 2012 20:56

underbar du är! jag kan inte förstå att detta förekommer i världen människor är bara för... usch helt idiotiska jag förstår inte hur man kan göra något sådant mot en levande varelse! usch! så fort jag ser sådant hemskt så börjar jag gråta inte bara för att djuren lider utan oxå för at männskligheten är så fruktansvärd och hemsk o hur kan en människa tycka om att se djur lida så..?

Fia, Nora

27 augusti 2012 22:34

Tackar!
Jag vet, mänskligheten är verkligen grym! Hoppas vi kan få ett slut på detta någon gång!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Fia, Nora - 6 september 2013 17:39

För att hjälpa djur kan man inte bara sattsa på djuren utan miljön med! Miljökvalitetsmålen, är mål på vad vi ska ha uppnått vid år 2020, tex inge övergödning eller så änkelt som frisk luft.    till detta vill jag ge er en video om detta och ni...

Av Fia, Nora - 7 februari 2013 16:22


För ett tag sedan fick vi en upp gift att skriva en insändar i skolan och jag valde ämnet ''varg hat''. Jag är ju en perrson som älskar vargarna och tycker vi ska ha vilda vargar kvar, till skilnad från min far så det kan bli stora diskutioner här ...

Av Fia, Nora - 8 januari 2013 16:46

Nu tänker ni nog vilken korkad överskrifit! Men det kommer faktist från videon jag tänkte visa er, som kommer vara länkad längs ner i detta inlägg. Men denna vido kan innehålla några starka bilder eller videoklip.  Vidare till innehållet. ...

Av Fia, Nora - 30 augusti 2012 07:03


Okej nu blir jag lite små sur när jag gick in på facebook och läste detta och ja han menar sinna skällande jackthundar som skulle ha skält på vargens revir:   Jägare: ''Ja blev inge släpp i morse. Var två som såg 2 vargar upp i mot där jag skul...

Av Fia, Nora - 28 augusti 2012 17:31

Jag har aldrig gillat cirkus och kommer aldrig att göra,  tycker det är fel att frakta djur så länge, sen så att de ska vara framför massa människor! Nu ser jag ju mer fel med det! Även om de är ute och går med elefanterna och tar väl hand om dem s...

Presentation


En liten blogg om åsikter om djur och hur vi behandlar dom!

Fråga mig

1 besvarad fråga

Omröstning

Är du vegitarian?
 Ja
 Nej
 Kommer bli
 har minskat ner på kött
 äter vegetariskt 1-3 gånger i veckan
 ja, fast äter fisk
 Äter ändast krav kött

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< Augusti 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards